Dari Abu Hurairah r.a., katanya Rasulullah SAW bersabda, “Siapa membaca kalimat tahlil: ‘Laa ilaaha ilallahu wahdahu laa syariikalah, lahul mulku walahul hamdu wa huwa alaa kulli syai-in qadiir’ sebanyak seratus kali dalam sehari, maka dia beroleh pahala sebanyak pahala memerdekakan sepuluh orang budak dan dicatat untuknya seratus kebajikan, serta dihapus daripadanya seratus kesalahan (dosa), dan pada hari itu dia terpelihara dari godaan syaitan sampai ke petang. Dan tidak seorang pun yang melebihi amalnya kecuali orang yang membacanya lebih banyak dari seratus kali. dan siapa membaca: ‘Subhanallaahi wa bihamdih’ sebanyak seratus kali dalam sehari, dihapus segala kesalahannya walaupun sebanyak buih di lautan.” (Sahih Muslim dalam Bab – Zikir, Doa, Taubat , Istighfar No Hadis – 2313)


Dari Abu Hurairah r.a., katanya Rasulullah SAW bersabda: “Dua kalimat yang ringan di lidah (mengucapkannya) tetapi berat timbangan pahalanya dan keduanya disukai Allah SWT ialah: ‘Subhaanallahi wa bihamdih, subhaanallaahil azhiim.’” (Sahih Muslim dalam Bab – Zikir, Doa, Taubat, Istighfar No Hadis – 2316)

Firman Allah SWT yang maksudnya, “Maka kalau sekiranya dia (Nabi Yunus) bukan dari orang-orang yang sentiasa mengingati Allah dengan zikir dan tasbih, nescaya dia akan tetap tinggal di dalam perut ikan itu hingga ke hari manusia dibangkitkan keluar dari kubur.” (Surah Ash-Shaaffaat [037], ayat 143-144 )

Mari kembali kepada Al-Quran




TIPS JIKA KESEMPITAN KEWANGAN. 
AMALKAN SURUHAN ALLAH SWT DI BAWAH. 
ALLAH SURUH BUAT TAKKAN KITA TAK PERCAYA KOT ???


Hendaklah orang yang mampu memberi nafkah menurut kemampuannya; dan sesiapa yang di sempitkan rezekinya, maka hendaklah ia memberi nafkah dari apa yang diberikan Allah kepadanya (sekadar yang mampu); Allah tidak memberati seseorang melainkan (sekadar kemampuan) yang diberikan Allah kepadanya. (Orang-orang yang dalam kesempitan hendaklah ingat bahawa) Allah akan memberikan kesenangan sesudah berlakunya kesusahan.

(At-Talaaq 65:7)
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Monday, December 11, 2017

Tips menjemput rezeki dengan lebih mudah !

1.Networking pertama adalah DHUHA. Jika kita selalu buat 2 Rakaat..sekarang ubah lebih rakaat..makin lama makin meningkat.

Selepas Solat Dhuha kita perlu baca surah Al-Waqiah. Surah ini tidak akan membuat kita miskin untuk selamanya.Waktu DHUHA rasa getaran kita untuk menjadi apa. Jika ingin jadi JUTAWAN. Doalah jadi JUTAWAN BERKAT

2.Tahajjud. Bangunlah menunaikan solat ini setiap malam. Tambahkan juga bilangan rakaat tahajjud ni. Muhasabah diri dan mintalah pertolongan Allah sebulat-bulatnya.

3.Membaca Al-Quran. Apa yang di cerita,bangun pagi kita jangan buka hp atau rancang nak buat apa dulu..mandi dan ambil wudhuk terus baca Al-Quran & terjemahan walaupun 1 ayat. Ini kerana apabila kita melakukan ini..Allah akan bagi kecukupan masa yang melampau pada kita untuk 1 hari. Jadi tiada istilah "TIADA MASA".

4. Berzikir..Beliau meminta semua berzikir Ya Wahhab 40,000 kali setiap hari selama 7 hari. Ini adalah latihan kita bersama dengan Allah. Jika tiada perubahan buatlah sehingga 40 hari.

5.Solat Berjemaah. Terutama lelaki,,solat berjemaah di surau atau masjid. Pergi awal 10 minit awal sebelum azan. Orang lelaki diminta telefonlah ibu 1 hari 5 kali atau lebih.

6. Bersilaturrahim..Janganlah kita memecahkan silaturrahim. Maafkan mereka yang pernah sakiti anda dengan hati yang yang lapang dan tenang.

7.Bersedekah. Ini amalan yang sangat dititikberatkan oleh pn.areena kerana sedekah satu power yang luar biasa. Nak sakit sembuh,nak anak dengar cakap kita,nak kaya perlu kita sedekah. 1 kali memberi..Allah gandakan 10 & boleh digandakan lagi 700 kali.

Contoh yang dia beri semalam..Jika inginkan pendapatan bulan ini RM5000..10% daripada RM5000 yang kita inginkan..RM500 perlu kita sedekahkan pada bulan ini.

Bila bersedekah terang-terang kita minta dengan Allah.

Testimoni beliau tentang sedekah..seorang peniaga online setiap bulan sedekah RM120,000. Pendapatan setiap bulan RM600,000.

Testimoni beliau lagi..seorang kawan pergi outstation 7 hari. Sebelum outstation..kawan dia pergi bayar 'INSURANS'..bukan insurans prudential atau takaful tapi insurans SEDEKAH. Dia sedekah 3 tempat anak yatim. Dijadikan cerita..iron rumah dia tak tutup. Selama 7 hari tiada apa yang berlaku pada rumah dia..iron tu hanya panas sahaja. SUBHANALLAH

8.Solatlah di awal waktu. Panggilan ALLAH lagi penting dari segala-segalanya. Contoh : Jika anda hendak susun 40 batu..batu yang ke 39 azan berkemandang,agaknya kita sambung batu terakhir atau tidak??

Pesan beliau sambunglah batu terakhir selepas solat..
9.Serahkan sepenuh pergantungan kita kepada ALLAH. Jangan mengharapkan manusia di luar sana.

10.Tawakal dan Usaha. Selalu kita dengar, usaha dulu baru tawakal. Betul tak ?? Tapi pn.rina kata ..tawakal dulu baru usaha..minta bulat-bulat pada Allah..baru kita usaha.

4 amalan surah setiap hari.
● Surah Yaasin- Setiap solat fardhu
● Surah Al-Waqiah-Waktu Dhuha
● Surah Ar-Rahman- Waktu Asar
● Surah Al-Mulk - Sebelum tidur

Pesan beliau juga minumlah air masak 3 liter sehari.
Jika yang perempuan mulalah pakai stokin. Sebab penyakit bermula dari kaki. Ini kerana mak dia adalah pesakit KANSER..Tapi dia tak. Sebab dia tidak beremosi seperti mak,selalu minum air. Mak dia jarang minum air.

Yang ikut adalah adik dia pesakit KANSER. Ini kerana adik dia seperti mak yang selalu beremosi dan kurang minum air.

BILA ANDA CUKUP AMALAN...BARULAH SEMUA AKAN BERUBAH. SEKARANG SEMUA TERLETAK PADA DIRI KITA SAMA ADA INGIN BERUBAH ATAU TIDAK.

BERPEGANG KEPADA ALQURAN

Thursday, December 31, 2015

Biodata dan Akhlak Nabi Muhammad saw Yang Perlu Kita Tahu Dan Ikuti !


20 FAKTA RINGKAS MENGENAI NABI MUHAMMAD ﷺ YANG PERLU KITA KETAHUI:
1) Rasulullah ﷺ dilahirkan di Kota Makkah pada hari isnin,diangkat menjadi Nabi pada hari isnin,berhijrah dari Makkah ke Madinah pada hari isnin,mengangkat Hajarul Aswad pada hari isnin dan wafat pada hari isnin(Besarnya makna hari isnin buat kita semua)
2)Ibu Baginda bernama Aminah Binti Wahab manakala ayahnya bernama Abdullah Bin Abdul Muthalib.
3)Asy-Syifa Binti Auf yakni ibu kepada sahabat Baginda Saidina Abdur Rahman Bin Auf adalah bidan yang menyambut kelahiran Rasulullah ﷺ.
4)Ibu susuan Rasulullah ﷺ ada 3 orang iaitu ibu Baginda sendiri Aminah Binti Wahab,Tsuwaibah Al-Islamiyyah dan Halimah As-Sa'adiyyah.
5)Dada Rasulullah ﷺ
dibelah sebanyak 4 kali iaitu umur 4 tahun,10 tahun,40 tahun dan 52 tahun.

6)Wajah Rasulullah ﷺ
tidak terlalu bulat dan tidak terlalu bujur manakala kulitnya berwarna putih kemerah-merahan.

7)Rasulullah ﷺ memakai celak yang dibuat daripada ithmid setiap malam dengan mengusapkannya 3 kali pada setiap kelopak mata sebelum tidur.
8)Berkahwin di usia 25 tahun.
9) Rasulullah ﷺ ketika duduk ataupun berdiri Baginda selalu berzikir.
10) Rasulullah ﷺ apabila suka maka Baginda akan memejamkan matanya.
11)Tidak pernah berbicara kecuali sesuatu yang menjanjikan pahala.
12)Rasulullah ﷺ menyukai wangi-wangian dan sentiasa membawa cermin,sikat dan siwak ke mana sahaja.
13)Rasulullah ﷺ tidak pernah mencela makanan.Apabila suka Baginda akan makan.Jika tidak suka ditinggalkannya tanpa mencela.
14) Rasulullah ﷺ sangat menyukai buah labu dan kambing(kaki bahagian peha)
15) Rasulullah ﷺ
tidak pernah menguap,dihinggapi lalat dan tiada bayang-bayang ketika berjalan.

16) Rasulullah ﷺ
sentiasa solat secara berjemaah.

17) Rasulullah ﷺ menunaikan ibadah Haji hanya sekali iaitu Haji Wada' dan melakukan umrah sebanyak 4 kali.
18) Mukjizat terbesar Rasulullah ﷺ adalah Al-Quran
19) Air memancut keluar dari jari-jemari Rasulullah ﷺ yang mulia sehingga dapat diminum sepuas-puasnya dan dijadikan air wudhuk oleh 1400 orang.
20) Rasul
ullah ﷺ wafat ketika berumur 63 tahun pada hari isnin dan jenazah suci Baginda dikebumikan pada malam rabu.

21)BONUS
Saidatina Aisyah Radhiyallahu'Anha menceritakan dalam riwayat ketika mana beliau menjahit terjatuh jarum yang digunakannya,beliau mencari dalam kegelapan malam dan masuk Rasulullah ﷺ ke dalam bilik sehinggakan beliau dapat melihat dengan jelas jarum yang dicarinya itu dan diambil oleh beliau dan sambil tersenyum kepada Nabi ﷺ mengucapkan alangkah indahnya wajahmu alangkah bercahaya wajahmu Ya Rasulullah.
Kata Rasulullah ﷺ "Wahai Aisyah benar wajahku bercahaya dan indah.Kamu tahukah nanti pada hari kiamat nanti ada di kalangan Ummatku nanti ada yang tidak dapat melihat keindahan wajah ini."
Sehinggakan kehairanan Saidina Aisyah dan mengatakan "Siapakah Ya Rasulullah yang tidak dapat melihat keindahan wajahmu?
Rasulullah ﷺ berkata"Ia adalah orang yang bakhil".Maka Saidina Aisyah bertanya lagi "Siapakah orang yang bakhil itu wahai Rasulullah"
Rasulullah ﷺ menjawab" Ianya adalah orang apabila disebut namaku dihadapannya dia tidak mengucapkan selawat keatasku."
Marilah perbanyakkan berselawat dan berselawatlah ketika mendengar Nabi Muhammad ﷺ disebutkan dihadapan kita.Tak rugi pon yang dapat untung kita juga bukan ke begitu wahai sahabat?
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى وسلم

Wednesday, December 31, 2014

Cara mudah melangsaikan hutang kad kredit dari orang pengalaman.

tag google: hutang kad kredit , tips selesai hutang kad kredit, tips mudah langsaikan hutang kad kredit, cara mudah langsaikan hutang kad kredit , ebook langsai hutang kad kredit , bahaya hutang kad kredit , cara senang langsai hutang kad kredit, bayar ansuran hutang kad kredit, teknik hutang kad kredit , teknik mudah langsai hutang kad kredit, bayar hutang hutang kad kredit yang mudah , cerita pengalaman bayar hutang kad kredit , pengalaman hutang kad kredit , kelas hutang kad kredit , hutang kad kredit percuma , buang hutang kad kredit , potong hutang kad kredit , hidup tanpa hutang kad kredit

Adakah anda nak tergolong dari senarai orang muflis ?
Salam,


Zaman sekarang. Kad kredit dah menjadi satu keperluan dalam hidup ini. Kad kredit tanpa sedar boleh menjadi 'musuh' utama kita. Masa mula-mula menggunakan kad kredit ia bagai seorang rakan karib. Senang di gunakan dalam keadaan memerlukan. Apabila semakin hari menjadi sahabat karib, kad kredit akan bertukar ganas menjadi musuh utama kita sehingga kita tak lena tidur dan mandi pun tak basah. Hutang kad kredit yang semakin banyak dan tinggi. Tinggi yang kita rasa sukar untuk kita selesaikan. Dalam fikiran macam mana nak selesaikan hutang kad kredit ini. Ada ke cara mudah untuk menyelesaikan hutang kad kredit. Ada ke cara untuk mengelakkan kerugian berpanjangan semasa melangsaikan hutang kad kredit. Atau ada ke cara cepat untuk melangsaikan hutang kad kredit.

Sememanya cara yang paling senang untuk menyelesaikan hutang kad kredit adalah dengan membayar semua hutang kad kredit tu sekali gus. Lepas bayar terus tutup dan batalkan kad kredit tersebut. Dan hiduplah dengan cara sederhana di atas landasan yang di anjurkan oleh islam.

Tetapi cara di atas tak ramai orang boleh ikut. Mungkin sayang duit tunai untuk bayar semua hutang tersebut. Mungkin takde duit tunai langsung dan macam-macam masalah.

Tetapi ada cara di mana anda boleh menjimatkan hutang kad kredit anda tu. Menjimatkan dengan membayar hutang kad kredit ? Macam mana tu? Begini dengan penerangan yang mudah. Ambil contoh sekiranya anda ada jumlah hutang kad kredit sebanyak RM20,000, anda boleh jimat sehingga 50% jika menggunakan teknik bayaran yang di ajar nanti. Banyak teknik dan cara yang boleh di guna pakai untuk menyelesaikan hutang kad kredit ini dan membantu anda untuk jimat lebih banyak sambil niat anda untuk langsaikan hutang kad kredit ini.



Saya ingin mencadangkan kepada anda beberapa teknik yang akan dapat memberi anda ilmu untuk menyelesaikan hutang kad kredit anda dalam jangka masa cepat dan juga membantu anda berjimat dalam menyelesaikan masalah tersebut.

Saya sudah beli ebook ini dan ia tersangat-sangat membantu saya menyelesaikan hutang kad kredit ini. Sekiranya kita mampu berhutang dan berbelanja ribuan ringgit dan sanggup bayar hutang beribuan kenapa tidak melaburkan sedikit bayaran untuk membeli ebook ini supaya ia dapat membantu kita menyelesaikan perkara yang menghantui kita siang dan malam.

Niat saya hanya kerana ALLAH. Membantu saudara se agama untuk keluar dari belenggu hutang. Ini semua kerana ALLAH swt.

Untuk membeli ebook melangsaikan hutang kad kredit. Sila klik gambar di bawah atau KLIK LANGSAI HUTANG KAD KREDIT.




Tuesday, December 30, 2014

( Kisah benar ) Pengalaman amalan sembahyang tahajud

“Dan pada sebahagian malam hari bersolat Tahajjudlah kamu sebagai suatu ibadat tambahan bagimu; Mudah-mudahan Tuhan-mu mengangkat kamu ke tempat yang terpuji.” (Surah Isra’; ayat 79)




Gambar yang saya paparkan adalah petikan dari komen saudara islam kita dalam salah satu laman facebook menjemput rezeki. Bagaimana saudari ini bercerita tentang pengalamannya memohon pertolongan dari ALLAH swt di ketika beliau dalam keadaan kesempitan. Bagaimana kesan dan pengalaman beliau mengamalkan solat tahajud memohon pertolongan dari ALLAH. Segalanya tidak mustahil sekiranya kita tawakal dan berserah pada ALLAH.

Bila baca komen sebegini rupa, terasa betapa jahilnya aku kerana tidak mengamalkan solat sunat tahajud ini. Setiap hari sehingga berpuluh tahun, tidak mengerjakan tahajud. Kita tahu kelebihan dan kekuatan sembahyang tahajud ini dan solat sunat ini di sebut di dalam al quran.

Kita lebih enak di selimut dari bangun solat tahajud di mana ALLAH menyediakan pahala dan ganjaran yang besar pada umat muhammad saw.


Sebuah hadis qudsi tentang fadhilah Tahajud ini, sebagaimana diriwayatkan Bukhari, Muslim, Malik, Turmudzi, dan Abu Dawud, bahwa Rasulullah SAW bersabda, 

''Tuhanmu yang Maha Pemberi Berkah dan Maha Mulia, selalu turun ke langit dunia setiap malam, pada paruh waktu seperti tiga malam terakhir, dan Dia berfirman, 'Barang siapa yang berdoa kepada-Ku maka akan Aku kabulkan, barangsiapa mengajukan permintaan kepada-Ku akan Aku berikan, dan barangsiapa memohon ampun kepada-Ku akan Aku ampuni'.''

Friday, December 12, 2014

Di galakkan kita hadir awal ke masjid untuk solat jumaat.

Rasulullah SAW bersabda: 

“Ketika datangnya Jumaat, Allah mengutus malaikatnya turun ke bumi membawa kalam daripada emas dan kertas daripada perak, untuk mencatat nama siapa yang masuk ke masjid. Selesai mengerjakan solat Jumaat, malaikat itu kembali ke langit, lalu melaporkannya kepada Allah: “Wahai Tuhan kami, kami sudah mencatat siapa yang masuk masjid dan bersolat Jumaat.” Lalu Allah Taala menjawab: “Wahai malaikat-Ku, demi Kemuliaan-Ku dan demi Kebesaran-Ku, sesungguhnya sudah Aku ampuni segala dosa mereka.” 

(Raunaqul-Majalis)